המקצועות שמצריכים לבוש מחויט לעבודה

מגיל צעיר אנחנו מודעים לכך שיש מקצועות מסוימים, שגם אם לא מחייבים, מצריכים לבוש הולם לעבודה. בלי לשים לב המקצועות האלו נהיו מזוהים עם סגנון הלבוש המחויט, עד כדי כך שכל פעם שאנחנו חושבים על בעל מקצוע מסוים, אנחנו מדמיינים אותו בחליפה אלגנטית. אז מה הם המקצועות שכל כך נחוץ בהם לבוש הולם? ולמה הלבוש כל כך חשוב למקצוע עצמו?

החשיבות של הלבוש במקצוע

לבוש מייצג אחוז מאוד גדול מהמראה הראשוני שאדם משאיר על אנשים, לא משנה אם זה על הממונים שלו, על העובדים שלו, על הקולגות ואפילו על הלקוחות. לבוש אחראי לדרך שבה אנשים יתפשו אותך, ולרוב אם תתלבש בצורה מחויטת ואלגנטית, תוכל להשאיר רושם של אדם מכובד, מקצועי, אמין ועוד תכונות טובות ומצוינות. בנוסף ישנם מקצועות שאם לא תתלבש בצורה מחויטת, זה יכול להיתפש בצורה מאוד לא מקצועית ואף לגרום לאנשים להירתע ממך. זו גם הסיבה שאנשים נוטים להתלבש בצורה ייצוגית לריאיון עבודה חשוב, לפגישה חשובה וכדומה.

אם אתה עדיין לא נמצא במקצוע שמצריך לבוש כזה, ואתה רק בדרך אליו, לבוש מחויט הוא הרגל שאפשר לסגל לעצמך כבר מימי הלימודים. כך למשל אם אתה סטודנט ללימודי תואר ראשון בניהול, תוכל להתחיל להתלבש בצורה אלגנטית כבר ללימודים, גם אם מדובר רק בחולצה מכופתרת ומכנס מחויט, זה יעזור לך להשאיר רושם ראשוני חיובי על המרצים.

מקצועות ניהול למיניהם

כמובן שלא כל סוג מנהל צריך להתחיל להתלבש בצורה אלגנטית, אבל מנהלים בתפקידים בכירים ביותר, במיוחד כשמדובר במשרה שמתבצעת בסביבה משרדית, צריכים לשקול את המראה שלהם ואת הייצוגיות שלהם יותר מאחרים. הסיבה לכך היא ברורה, הם אחראים על המון עובדים שאמורים להתייחס אליהם בצורה מכבדת, להסיק שהם מקצועיים ושאפשר לסמוך עליהם וללמוד מהם. והאמת היא שזה מאוד קשה להשיג את התכונות האלה מהעובדים שלך, כשאתה מופיע לעבודה בצורה מרושלת. כמובן שכל מקצוע הוא עם האופי שלו, כמו שלמשל מנהל בכיר בחברה פיננסית, לא יתלבש באותה צורה כמו מנהל בחברת שיווק צעירה, אבל אנחנו יכולים להסכים ששני סוגי המנהלים צריכים להתלבש בצורה מכבדת כדי לרכוש את אמון הצוות והעובדים, גם אם לא מדובר בז'קט ועניבה.

עורכי דין

עורכי דין הם לרוב אנשים שמייצגים את החוק ולכן אנחנו נוטים לתת בהם אמון באופן מיידי עקב אופי העבודה שלהם. אך תתארו מצב שבוא אתם פונים לעורך דין, נפגשים איתו והוא לבוש בצורה מאוד מרושלת, למשל חולצת טי שירט רגילה וג'ינס, האם תחשבו שהוא מקצועי? או שתסיקו שהוא לא יודע מה הוא עושה במקצוע שלו?

בדיוק בגלל זה לעורכי דין יש קוד לבוש מסוים ולעולם לא תפגשו בעורך דין שמכבד את עצמו, שלא לובש חליפה. בנוסף העבודה עצמה וההגעה לבית המשפט, דורשת לבוש ייצוגי, ולכן זה בלתי נפרד משגרת הלבוש של המקצוע. קחו בחשבון שעורך דין צריך להיות האדם שייתן לכם הרגשה של ביטחון, אמון ומקצועיות, במיוחד מהסיבה שלרוב פונים לעורך דין בנושאים מאוד קריטיים, ולא תרצו שמישהו מרושל ינהל לכם את העניינים החשובים שלכם. עורכי הדין יודעים זאת, ובדיוק בגלל זה מקדישים תשומת לב רבה לנראות והלבוש שלהם.

סוכני נדל"ן

סוכני נדל"ן הם הדוגמא המושלמת למקצוע שלא מחייב לבוש מחויט בהגדרה, אך עושה שימוש בו כדי למנף את ההישגים של המקצוע.
זה נכון שלא כל סוכן נדל"ן לבוש בחליפה, אבל סוכנויות נדל"ן מקצועיות ובין לאומיות, כמו רימקס למשל, תמיד מקפידות על לבוש מחויט של העובדים שלהם.

הם מודעים לחשיבות של הרושם הראשוני על הלקוחות, והם יודעים כמה ללבוש יש חלק ענק בזה, ולכן עושים שימוש בלבוש ובנראות שלהם, על מנת לשדר מקצועיות, אמינות, ובכך בעצם להגדיל את המכירות בשוק שלהם. תהיו בטוחים שאם אתם מוכרים או קונים נכס, ויש לכם אופציה לסוכן נדל"ן בחליפה, או סוכן נדל"ן בלבוש יומיומי פשוט, אתם תבחרו בזה עם החליפה, כי המראה שלו משדר כל כך הרבה דברים חיוביים שהכרחיים לעסקאות גדולות מהסוג הזה, ולעיתים רק הלבוש שלו יכול לגרום לכם להרגיש שאתם בטוחים ונמצאים בידיים טובות.

מאמרים נוספים

גלילה למעלה
שלום, צריכים עזרה?