ניקוי חליפות חתן – המדריך המלא

לקראת החתונה יש רשימת ביצוע ארוכה שצריך לדאוג להקייטרינג, תפאורה, תקליטן ועוד. משום מה ניקוי חליפת החתן לאחר האירוע נשאר בתחתית הרשימה, אם בכלל נכנס אליה. אחרי האירוע החליפה מלוכלכת מאוכל, שתייה, עשן, סיגריות ומה לא. בשביל שהחליפה תמשיך לשמש אותך כבגד חגיגי, יש לנקותה בצורה הטובה ביותר. איך עושים זאת? במאמר זה נביא דוגמאות ועצות.

למה זה חשוב?
חליפות חתן הן לא רק עבור החתונה. אמנם הן משרתות נאמנה את המטרה שלהן, מקנות לוק נוצץ בערב החגיגי ומשאירות רושם איכותי. עם זאת, המחשבה היא תמיד לעתיד. אין סיבה שהחליפה תשב בארון ולא תשמש לאירועים חשובים ופורמליים נוספים, כמו אירועים של קרובים אחרים לדוגמה. בסופו של דבר חליפת חתן, ובכלל, חליפות הן פריט יקר המשדר סמל סטטוס.

ניקוי חליפת חתן באופן לא מבוקר עלול להרוס את הבגד ולהוריד מאיכותו. ניתן לכבס את החליפה באמצעות מכונת כביסה וגם לגהץ אותה אך כדי לא לפגוע באיכות החליפה ולשמור עליה במצב טוב לאורך זמן ריכזנו כאן מספר טיפים עבורכם


אז איך עושים את זה?
חליפת חתן היא מוצר יקר שיש לשמור עליו, זה ידוע לכל מי שרכש כזו בחייו. היא מורכבת מכמה חלקים – מכנסיים, חולצה מכופתרת, בלייזר, עניבה או פפיון, ולעיתים גם ישנו וסט. לכל חלק יש דרך ניקיון שונה ולעיתים הם גם עשויים מחומרים נפרדים. יש לקרוא בעיון את תווית הנחיות הניקוי של החליפה לפני שמתחילים בביצוע, על מנת לא להרוס אותה.

הברשה
החלק הקל והמהיר בתהליך ניקוי חליפה מתחיל בהברשת החליפה. החלק הקל הזה הוא גם החלק החשוב והמשמעותי ביותר. תפקיד ההברשה הינו לנקות את כל האבק, לכלוך, קשקשים או שערות שיש על החליפה. במהלך ההברשה יש לשים לב להשתמש במברשת מיוחדת לחליפות. מברשות אחרות עשויות להיות גסות מדי ואף לפגוע בטיב הבד. שני המכשירים העיקריים להברשה הם רולר ומברשת. במהלך ההברשה יש לשים לב לנקות בכיוון הבד ולהבריש לאורך, מלמעלה למטה.

גיהוץ
חליפות איכותיות לרוב עשויות מבד כותנה עדין. בד זה לא עמיד לחום ישיר שעלול להרוס את הכותנה ועל כן רצוי לוותר על מכונת כביסה. במקום כיבוס החליפה ניתן לנקות אותה עם מגהץ קיטור. סוגים שונים של מגהצים עלולים לפגוע באיכות הבד. חליפה שלא מגוהצת נראית פחות מקצועית ופחות אלגנטית. במידה ואין מגהץ קיטור בבית, אפשר לשלוח את החליפה לגיהוץ במיוחד.
באמצעות מגהץ קיטור יש לעבור בזהירות על כל חלקיהחליפה לאורך, מלמעלה למטה, עד שרואים את הקמטים נעלמים. היזהרו מלהצמיד את המגהץ לבד בצורה מוגזמת. במידה ואתם מגהצים עם מגהץ רגיל, מומלץ מאוד להניח בד חוצץ בין המגהץ לחליפה. אין להזיז את המגהץ אלא ללחוץ עליו בעדינות על המקום הדורש גיהוץ עד שהבד מתיישר, לכמה שניות בלבד ולא יותר.

שמרו על חליפת החתן שלכם, היא תשרת אתכם גם אחרי כמה שנים טובות.

מאמרים נוספים

גלילה למעלה
שלום, צריכים עזרה?