חתן וכלה בשנה הראשונה

חתן וכלה זקוקים להדרכה לפני שהם נכנסים בברית הנישואין.

יש הרבה מאוד הלכות הנוגעות לחייהם המשותפים, בעיקר בתחום הזה של טהרת המשפחה. מלבד זאת יש גם את ההדרכה הקשורה לחייהם המשותפים ולבית שהם עומדים להקים יחד כאשר ישנה משמעות רבה לסוג ההדרכה והאופי שלה שאותו יקבלו בני הזוג בתקופה שלפני החתונה.

לא כולם מודעים לכך שישנם מקרים רבים אשר בהם בני הזוג זקוקים להדרכה דווקא בתקופה הראשונה שלאחר הנישואין. כל ההדרכה שהם קבלו טרם הנישואין הייתה הדרכה מאוד תיאורטית ולא באמת מעשית מה שבאמת הצליח להכין אותם לחיים האמיתיים.

זוגות רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם קשים שונים ועם דילמות שונות דווקא בתקופה שאמורה להיות הכי זוהרת בחיים המשופים שלהם כאשר בעזרת הכוונה והדרכה מינימליים ממש הם יוכלו להתיישר חזרה ולעלות על דרך המלך.

מדריך חתנים – גם אחרי החתונה

חשוב שכל זוג יבחר לעצמו הדרכה מקצועית לקראת החתונה של מדריך ומדריכה מנוסים שייטיבו להכין את שניהם לקראת החיים המשותפים. דווקא בגלל שבשלב הזה הכול כל כך זוהר והכול נראה נוצץ במיוחד, קשה מאוד להכין את בני הזוג לסיטואציות פחות ורודות ופחות מרנינות. הם לגמרי לא קשובים בשלב הזה לסיטואציות שנראות להם כלא קשורות אליהם כלל.

זו הסיבה שכדאי מאוד לבקש מהמדריך ומהמדריכה שייאותו להמשיך ללוות את בני הזוג גם במהלך החודשים שלאחר החתונה ולכל הפחות לאורך השנה הראשונה.

חתן כלה – עד מתי מכנים אותם כך?

חתן כלה מכונים כך החל מהרגע בו הם מתארסים ונדברים להינשא זה לזו. מובן שבחתונה ובימי השבע ברכות הם עדיין מכונים חתן כלה. יש כאלה שממשיכים לכנות אותם חתן וכלה גם לאורך כל השנה הראשונה. האם יש לזה מקור כלשהו? לא בדקנו אבל האמת היא שזה דווקא נחמד. למה לא להעניק לזוג הצעיר את התחושה המלכותית והחשובה הזו שהם עדיין נחשבים לחתן וכלה? 

במהלך השנה הראשונה הם עדיין חדשים זה לזו, הם מתחדשים גם בביגוד בדרך כלל כאשר הנדוניה היא זו שמשמשת אותם במהלך הזמן. 

ברור שישנה משמעות רבה לכל ההתייחסות אליהם מה שגם משפיעה על התחושה שלהם. ברגע שהם יודעים שהם עדיין בגדר של חתן וכלה, הרי שהם גם יתייחסו לכל הנפילות ולכל הדילמות שיש ביניהם בצורה הרבה יותר סלחנית והרבה יותר אוהדת ומכילה.

איך בוחרים מדרכי חתנים וכלות?

אז הבנתם עד כמה חשוב להשקיע בהדרכה נכונה ובליווי מקצועי ואוהד את שני בני הזוג גם לאחר החתונה. אך אל מי באמת פונים כדי לקבל את ההדרכה המקצועית הזו עליה אנחנו מדברים? כאן חשוב לברר היכן למדו אותם מדריכים. היכן הם לקחו קורס מדרכי חתנים ומי הכשיר אותם לתפקיד. זה אומר הרבה מאוד לגבי מידת ההצלחה שלהם.

מאמרים נוספים

גלילה למעלה
שלום, צריכים עזרה?