רשימת ההכנות המלאה לאירוע שבת החתן שאסור לפספס

לא מעט חתנים, בוחרים לעשות אירוע שבת חתן , לפני או אחרי מועד החתונה. במהלך אירוע זה, הם עולים לתורה בבית הכנסת, קוראים את פרשת השבוע, ולאחר מכן עורכים ארוחה חגיגית גדולה, בין אם זה בבית הכנסת עצמו ובין אם זה בבית הוריו של החתן או בביתו שלו. אל הארוחה נהוג להזמין בני משפחה, חברים ומכרים אחרים.

במאמר זה אנחנו נציג את רשימת הדברים שצריך להכין לקראת אירוע שבת חתן, על מנת שיהיה ניתן לערוך את האירוע בצורה הטובה ביותר, בכל מועד ובכל מקום בו מבקשים לערוך אותו. חשוב לציין, מוטב להכין את כל הדברים מבעוד מועד, בשביל לא לחכות לרגע האחרון, ולא להיות בלחץ, לצד ההכנות לחתונה ולאירועים אחרים. 

מה צריך לאירוע שבת חתן

הזמנות –

בעיקרון, אירוע שבת חתן הוא שונה מאשר אירוע חתונה או אירועים אחרים. הוא הרבה יותר קטן, הרבה יותר אינטימי, ולכן גם לא נהוג להזמין אליו את כל מי שמזמינים לחתונה עצמה. בדרך כלל, נהוג להזמין את בני המשפחה הקרובה, חברים קרובים ואולי מכרים נוספים חשובים לחתן או להוריו. צריך לקחת בחשבון, לא כל האורחים ירצו או יוכלו להגיע בבוקר שבת לאירוע שכזה. 

יש להוציא הזמנות מראש, אפשר לשלוח הזמנות מודפסות ואפשר לשלוח הודעות בסלולר או במייל. יש לציין, איפה נערכת התפילה ואיפה הארוחה. 

כיסאות/שולחנות וריהוט לאירוע –

לא משנה איפה עורכים את האירוע, בפרט אם מחליטים לערוך אותו בבית, אזי שצריך לדאוג שיהיה מספיק ריהוט מותאם עבורו. הכוונה לכיסאות ושולחנות, אם מעוניינים לספק לאורחים מסוימים מקום לישון בבית, אז צריך לדאוג גם למיטות ומזרונים. לכן אנחנו צריכים לבחור את הריהוט המתאים לאירוע. 

בגדים –

לפני שבת חתן, יעשה נכון החתן אם יקנה בגדים מתאימים לסוג אירוע שכזה. אומנם לא מדובר בחתונה עצמה, ובכל זאת מדובר בעלייה לתורה והחתן בוודאי ירצה לבוא אל האירוע לבוש בחליפה חדשה, יפה ונוחה שתוכל לשרת אותו במהלך התפילה ולאחר מכן. 

קייטרינג –

אחד הדברים החשובים ביותר באירוע שבת חתן, זה כל מה שקשור לקייטרינג. מאחר וזה אירוע שנערך בשבת, אז יש לפנות לחברה שתוכל לספק את האוכל כבר ביום שישי. זה צריך להיות אוכל מוכן המוגש בחמגשיות או בדרכים אחרות. בשביל שיהיה ניתן לאחסן את האוכל יש לדאוג שיהיו מקררים או מקפיאים מתאימים, ובשביל שיהיה ניתן לחמם אותו, חשוב שתהיה פלטת שבת במקום. כמובן שיש לדאוג גם למספיק צלחות, כוסות, סכו"ם וציוד נוסף. 

לגבי קייטרינג צריך להוסיף שתי נקודות נוספות: ראשית, שבת חתן זה אירוע שנערך בבוקר ולעיתים נמשך גם לכיוון הצהריים ואף מעבר לכך. לכן אנחנו צריכים לדאוג שיהיו מנות מתאימות לאורך כל היום. שנית, יש לוודא שהמנות מותאמות לקהל האורחים, בין אם אוכלים הכל ובין אם האורחים שלנו אוכלים תפריט צמחוני או אחר.  יש לוודא שחברת הקייטרינג מספקת תפריט כשר למהדרין, כך כל האורחים יוכלו ליהנות ממנו. 

מאמרים נוספים

גלילה למעלה
שלום, צריכים עזרה?